Thursday, October 6, 2011

apa yang anda katakan pada diri anda hari ini didepanku (cermin)

saya melihat diri saya di cermin dan saya katakan padaNya:

"ingat.... Hari ini Aku tidak lebih dari seorang hamba ALLAH, hari didepanku penuh dengan tanggung jawab dan amanah yang berat mendidik dan membawa diriku dan anak-anakku, Muhammad ZulHusni, Jama'atul 'Adauyah, Mariatul Qadtiah dan Muhammad Zul Akmal ke JALAN yang LURUS yang Engkau Redhai Ya ALLAH....

Ya ALLAH
didiklah hati kami supaya membuang jauh sifat AMARAH yang ada pada diri kami..

didiklah hati kami supaya membuang jauh sifat RESAH, GUNDAH GELANA DAN KERISAUAN di lubuk hati kami..

didiklah hati kami supaya sentiasa BERSYUKUR ke atas segala Nikmat dan Rahmat yang telah kau berikan, yang sedang kami nikmati dan kecapi dan yang akan kami terima..

didiklah hati kami supaya kami sentiasa berlaku JUJUR ke atas segala tugas dan tanggungjawab yang diberikan kepada kami..

Ya Allah, kami merindukan wajah yang mencetuskan Rindu
wajah yang menciptakan Cinta
Wajah yang membisikkan Suara Hati

Ya ALLAH
Kau Elokkan pekerti kami dengan Jiwa yang JUJUR sebagaimana Kau perelokkan Wajah Kami
Bahu yang berTANGGUNGJAWAB memegang AmanahMu
berDISIPLIN  dalam bekerjaya
Akal yang berWAWASAN
KERJASAMA yang berkualiti
ADIL dalam kepimpinan
PRIHATIN dalam kehidupan

Ya ALLAH
Kau pernah membantu Rasulullah, Kau bantulah Kami ya Allah untuk kami sentiasa bersemangat untuk menemuiMu di Syurga

Ya ALLAH, Ampunkan kami
Aku PASRAH, Aku REDHA,Aku IKHLAS...
ya ALLAH.....

(sesungguhnya sekiranya terdapat pertembungan karya yang sama atau hampir sama denganku, ku pohon diizinkan aku menggunakkannya kerana satu-satu karya yang baik perlu disebar-sebarkan untuk menafaat semua yang membaca)

No comments:

Post a Comment